Promoting Exhibits by other Organizations

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As an OGPC member, you may submit an announcement to our newsletter, Facebook and Instagram pages or website for an external exhibition in which you are participating. We do ask that the exhibition contain prints. Below are the specifications for images and text.

Social Media and Website

To have your show announced on our Facebook or Instagram pages or the Other Exhibitions by Members  section of this website, please submit it via email to ogpcsocialweb at gmail.com with the subject line, “Your name exhibit name.” Include an image, along with the text of the announcement. Important: Your image must be high quality, between 720 and 960 pixels on the long side , in jpeg format (preferably RGB) and labeled as follows: your name_subject. All text must be written exactly as you want it seen. Pdfs will not be accepted. Also please include your social media hyperlink.

Newsletter

To have your show announced in the monthly newsletter please email ottawaprintmakers at gmail.com, with the subject line, “For the newsletter”. Include an image and the text of the announcement.

Important: Your image must be high quality, with no distortions or reflections, around 3″ x 4″ (900 x 1200 px) and 240 dpi, in jpeg format The file size will be under 1MB.. The file must be labeled with your name_subject. All text must be written as you want it read. Text must be sent in Word format; pdfs will not be accepted. Images must not be inserted in text. If you have text with complex formatting, please contact the web administrator at ottawaprintmakers at gmail.com.

For the newsletter: The deadline for newsletter submissions is the 20th of each month. The newsletter is emailed to members in the days that follow. Please avoid waiting until the last minute to send in your contribution.

 

Promotion d’évènements organisés par d’autres organismes

En tant que membre du CAGOG, vous pouvez soumettre une annonce à notre bulletin, nos pages Facebook ou Instagram ou notre site web pour une exposition à laquelle vous participez. L’évènement en question doit avoir un lien avec les arts imprimés. Vous trouverez ci-dessous les conditions qui s’appliquent aux images et au texte.

Médias sociaux et site Web

Pour annoncer un évènement sur nos pages de Facebook et Instagram et dans le site web, dans la section Autres exposition des membres, vous pouvez soumettre l’information envoyez un courriel à ogpcsocialweb arobase gmail.com, avec pour objet “Votre nom_titre d’exposition”. Incluez une image, ainsi que le texte de l’annonce. Important : votre image doit être de bonne qualité, entre 720 et 960 pixels sur le grand côté, en format jpeg (de préférence RVB). Les fichiers et images doivent être nommées comme suit :  votre nom_le sujet. Le texte de l’annonce doit être écrit exactement comme vous voulez qu’il soit vu. Les fichiers PDF ne sont pas acceptés

Bulletin d’information

Pour annoncer votre exposition dans le bulletin d’information mensuel veuillez envoyer un courriel à ottawaprintmakers arobase gmail.com, avec pour objet “Pour le bulletin d’information”. Incluez une image et le texte de l’annonce.

Important : votre image doit être de bonne qualité, sans déformation ou reflets, de dimension de 3 x 4 po  et 240 dpi, en format jpeg et de préférence CMYK. Le fichier sera de moins de 1 Mo. Nommez le fichier et l’image avec ce format : votre nom et le titre.  Le texte doit être rédigé exactement comme vous voulez qu’il soit lu. Les textes doivent être en format Word et les images en format jpeg et pas insérées dans le document Word.  Si vous avez un texte et images avec une mise en page complexe, contactez l’administrateur pour vérifier comment procéder (ottawaprintmakers arobase gmail.com). Les fichiers PDF ne sont pas acceptés.

Le bulletin d’information mensuel est distribué aux membres dans les jours qui suivent la date limite de soumission, qui est le 20 ième jour du mois. SVP ne pas attendre à la dernière minute pour nous faire parvenir votre contribution.

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